Τοποθέτηση της Τζένης Βαμβακά Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ επί των άρθρων για το σ/ν
«Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες
διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής) : Το λόγο έχει η κυρία
Βαμβακά.
ΕΥΓΕΝΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ : Όπως σας είπε και η εισηγήτριά μας, από το άρθρο
1 μέχρι το άρθρο 3, όπως καταλαβαίνετε, το θεωρούμε περιττό και μάλλον, θα
έπρεπε να καταργηθεί, ούτε καν να έρθει εδώ. Γιατί όπως είπαμε και χθες, η
θεσμοθέτηση ενός Συμβουλίου Παιδείας με τη συμμετοχή όλων αυτών των Υπουργών
Παιδείας, ανθρώπων δηλαδή, που έφεραν σε αυτή την κατάσταση τη δημόσια
εκπαίδευση με τόσο σοβαρά προβλήματα. Δε νομίζω ότι έχει λόγο θεσμοθέτησης και
δεν μπορεί να προσφέρει απολύτως τίποτα.
Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να το
κάνει άνετα το πλέον θεσμικό όργανο συζήτησης, που δεν είναι άλλο, από την
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η οποία μπορεί να συγκαλείται ανά πάσα στιγμή
και να συζητά με όλους εμάς όλα τα εκπαιδευτικά προβλήματα. Δεν χρειάζεται
επομένως, η θεσμοθέτηση ενός τέτοιου συμβουλίου.
Όσο για τη μοριοδότηση, προφανώς,
δεν είναι η μοριοδότηση που αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς για μεγάλο
διάστημα, αλλά η πολιτική του Υπουργείου και της Κυβέρνησης, που έχουν
περικόψει κατά πολύ τους διορισμούς εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών, τα
τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός της τεράστιας μείωσης του αριθμού των
εκπαιδευτικών, που είναι κατά 35%. Αυτό πρέπει να κοιτάξουμε περισσότερο.
Κάποιο άλλο θέμα είναι ότι
υπάρχει αναντιστοιχία ρύθμισης, όπως είπαμε και χθες, για πρωτοβάθμια και
δευτεροβάθμια με τη μοριοδότηση.
Μια ένσταση προς τον κ.
Κεδίκογλου για τον άνοιγμα των Πινάκων. Γιατί να μην ανοίξουν; Δεν το
καταλαβαίνω αυτό.
ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ : Νομίζω ότι η όλη μου τοποθέτηση ήταν ακριβώς
πάνω σε αυτό το θέμα. Το εξήγησα, αλλά άκουσα τον προηγούμενο συνάδελφό σας του
ΣΥ.ΡΙΖ.Α., που κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι καταργεί το ΑΣΕΠ. Άρα, εσείς έχετε
δύο γραμμές; Κάποιοι είστε υπέρ και κάποιοι είστε κατά; Δεν το κατάλαβα.
ΕΥΓΕΝΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ : Κι όμως, οι
Πίνακες πρέπει να ανοίξουν και αναδρομικά να δούμε και τη μοριοδότηση από το
2010 έως το 2014, για να είμαστε δίκαιοι. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α εκτιμά ότι οι εν λόγω
διατάξεις έχουν χαρακτήρα εντυπωσιασμού, καθώς δεν θεραπεύουν την ουσία του
προβλήματος των εκπαιδευτικών κενών στη χώρα και ιδιαίτερα στις πιο
απομακρυσμένες περιοχές. Γιατί είναι
χαμηλή η χρηματοδότηση, γιατί είπαμε ότι υπάρχει πρόβλημα στη νησιωτικότητα και
στις ορεινές περιοχές, γιατί είναι θέμα επιβίωσης και διαβίωσης των
εκπαιδευτικών στα νησιά και στα ορεινά σημεία.
Όσο για το άρθρο 6, οι
προτεραιότητες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ως προς την εκπαίδευση στη Θράκη, εστιάζουν στην
άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και του αποκλεισμού στη βελτίωση της
παρεχόμενης μόρφωσης, στην κατοχύρωση του εκπαιδευτικού αγαθού για όλα τα
παιδιά της μειονότητας, ανεξάρτητα από φύλλο, τάξη, τόπο διαμονής και τρόπο
ζωής. Για να καταστεί αυτή η επιδίωξη εφικτή, απαιτείται εξαντλητικός διάλογος
με την ίδια τη μειονότητα και τους φορείς της. Δεν μπορεί να θεσμοθετηθεί ή να
ψηφιστεί κάτι, αν δεν υπάρξει αυτός ο σημαντικός διάλογος.
Όσο για τη ρύθμιση για την
εισαγωγή ατόμων με ειδικές ανάγκες, το είπαμε και χθες, στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, είναι στη σωστή κατεύθυνση, αρκεί όμως, να μπορούν οι φοιτητές με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να φοιτούν στα ΑΕΙ της χώρας, με πρόσβαση στο
χώρο και κάλυψη των αναγκών τους, ώστε να διασφαλίζεται μια κοινωνική μέριμνα
πάνω σε θέματα προβλημάτων που έχουν αυτά τα παιδιά. Όσο για τις τροπολογίες, θα
το συζητήσουμε άλλη στιγμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου