Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Όσα προβλήματα να δει κάποιος που ασχολείται με την εκπαίδευση δεν θα έχει δει τίποτε αν δεν επισκεφτεί ένα Ειδικό σχολείο στις μέρες μας .
Τα προβλήματα στα Ειδικά Σχολεία ήταν και είναι τεράστια , κυρίως στην έναρξη της σχολικής χρονιάς , όχι ότι όσο περνάει ο καιρός διορθώνονται αλλά στην πορεία κάτι πάει να αλλάξει .
Χρόνια τώρα που παρακολουθούμε την πορεία της ειδικής αγωγής , πολύ πριν από τα μνημόνια και την κρίση τους η ειδική αγωγή ήταν πάντα στο περιθώριο .
Αν το κλείσιμο των ολοήμερων της Πρωτοβάθμιας είναι απλά άβολο για τους γονείς που εργάζονται, το κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων αποτελεί έγκλημα.
Παιδιά στο φάσμα αυτισμού, σύνδρομο ντάουν, παιδιά που πολλές φορές δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν θα πεταχτούν μέσα σε 30αρια τμήματα με άλλους μαθητές που πιθανόν θα έχουν δυσλεξία, δυσαριθμησία, υπερκινητικότητα, δυσαναγνωσία, ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά που δεν έχουν τίποτε απ΄ τα παραπάνω.
Εννοείται ότι ο καθηγητής κι ο δάσκαλος δεν είναι ταχυδακτυλουργοί να διδάσκουν ταυτόχρονα τόσες διαφορετικές περιπτώσεις παιδιών για τις οποίες δεν έχουν εκπαιδευτεί ποτέ.
Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες απλά θα βρεθούν εκτός εκπαίδευσης.
Είναι καθαρό έγκλημα.
Υπάρχουν περιπτώσεις Ειδικών Σχολείων που δείχνουν τι κατάσταση επικρατεί σήμερα .
Τα σχολεία Ειδικής Αγωγής
συνεχίζουν να υπολειτουργούν ως αποτέλεσμα της ελλιπούς χρηματοδότησής τους από την κυβέρνηση η οποία, πιστή στη μνημονιακή της πολιτική, αντιμετωπίζει την ειδική αγωγή εκπαίδευση ως είδος πολυτελείας που πρέπει να περικοπεί.
Συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα παιδιά της Ειδικής Αγωγής ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού αφού τους στερούν το ρητά θεσπισμένο Συνταγματικό δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης, των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση αλλά και της ομαλής ένταξής τους στην κοινωνία. Επιπροσθέτως, παραβιάζουν και το άρθρο 24 της Διεθνής σύμβασης του ΟΗΕ, για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.
Η Ε.Α.Ε. βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει (κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, ανυπαρξία αναλυτικών προγραμμάτων, υποστελέχωση σε διδακτικό και σε υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών κ.ά.) φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους».
Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για ακόμη μια φορά δεν τηρήθηκαν: Οι ελλείψεις που αναφέρονται σε εκπαιδευτικούς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστιες! Τεράστια είναι τα προβλήματα και στη μετακίνηση των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Κάθε  νέα σχολική χρονιά ξεκινούσε με αμέτρητα προβλήματα, η φετινή σχολική χρονιά είναι η χειρότερη όλων! Οι μαθητές με αναπηρία είναι στο περιθώριο του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία είναι εκρηκτική. Χιλιάδες παιδιά με αναπηρία θα αναγκαστούν να μείνουν σπίτι. Οι χρόνιες ελλείψεις παραμένουν: μη προσβάσιμα σχολικά κτίρια, προβλήματα και αδυναμίες του συστήματος μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, ελλείψεις στα ωρολόγια προγράμματα και στο εκπαιδευτικό υλικό των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης των Γενικών Σχολείων, καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία, έλλειψη παροχής παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία, έλλειψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού το οποίο υποβαθμίζει την παροχή επαρκών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, έλλειψη εκπαιδευτικών βιβλίων προσβάσιμων στα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η σημερινή πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κρίσης και της  εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, τη σχολική χρονιά 2013-14 οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής-εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και των  περιορισμένων διορισμών των αναπληρωτών. Αυτό κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση στην ΕΑΕ.
Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών, όπως διαφαίνεται από την πολιτική που «προωθεί την ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα στην κατεύθυνση του περιορισμού του εύρους του (μέσω καταργήσεων ή συγχωνεύσεων)».
Φαίνεται πως η κυβέρνηση, έχοντας νομοθετήσει τη μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης και αφήνοντας άλυτα τα χρόνια προβλήματα στα ειδικά σχολεία, προωθεί την πλήρη αποδιάρθρωση του συνόλου της Ειδικής Αγωγής.

Τα απαραίτητα ειδικά σχολεία (από την προσχολική αγωγή μέχρι την επαγγελματική εκπαίδευση), πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν, με υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης, μακριά από κάθε επιχειρηματική δράση. Είναι το αυτονόητο που έπρεπε να παρέχεται. Οι μαθητές των ειδικών σχολείων απαιτούν δικαιώματα στην εκπαίδευση, στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή και εμείς σαν γονείς αλλά και σαν ειδικοί πρέπει να τα διεκδικήσουμε.
Πολιτικό Γραφείο
Ευγενίας (Τζένης) Βαμβακά
Βουλευτού Β΄ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ- Ε.Κ.Μ
Τηλ. 210 3708180, 210 4929349-210 4913898
E-mail : vamvaka@parliament.grnmcvamvaka@yahoo.gr
Site: 1956vamvaka.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου